Submit your Entries Until 18/10/2024 & Save 9%

Κατηγορίες & Βραβεία

Αναλυτικά οι κατηγορίες υποψηφιοτήτων στα βραβεία

Pillar #1: Digital Banking

1.1: Digitalized Banking Products
Innovative digital products from conceptualization to design and launch.

1.1.1 Best Internet Banking Enhancement Services Initiative [NEW]
1.1.2 Best Mobile App
1.1.3 Best Digital Product / Digital Wallet / Financial Performance Initiative [NEW]
1.1.4 Best International Digital Initiative
1.1.5 Other (*)

1.2: Digital Presence & Retail Banking
Innovative systems, products, and services moving Retail banking to the digital era.

1.2.1 Best Consumer / SME Lending / Card Digital Initiative
1.2.2 Best Phygital Branch / Paperless Digital Initiative (Automating branch activities, ATM processing, e-Signature, digital ID, etc.) [NEW]
1.2.3 Other (*)

1.3: Corporate Banking
Innovative systems, platforms, and services enhancing Corporate digital Banking.

1.3.1 Best Corporate / Industry Funding Digital Initiative [NEW]
1.3.2 Best Merchant Acquiring Digital Initiative
1.3.3 Best Infrastructure Platform / Cash Management Digital Initiative [NEW]
1.3.4 Other (*)

1.4: Asset / Investment/ Wealthtech / NPE Management
Innovative systems, platforms, and services improving Asset-Wealth-NPE digital management.

1.4.1 Best Private Banking / Wealth Management Digital Initiative
1.4.2 Best Financial Trading / Investment / Digital Assets’ (cryptocurrencies, tokenization, etc.) Portfolio Initiative [NEW]
1.4.3 Best NPEs Digital Management [NEW]
1.4.4 Other (*)

1.5: Cyber-Resilience,Sustainability, Governance, Risk & Regulatory Compliance
Innovative systems, platforms, and services improving Regulated & Sustainable development.

1.5.1 Best ESG Initiative or Product
1.5.2 Best ESG / Cyber-Resilience Reporting (BCBS239, NIS/2) Initiative [NEW]
1.5.3 Best Credit Risk Management Digital Initiative
1.5.4 Best Compliance & Privacy (DORA) / RegTech Digital Initiative
1.5.5 Best Green/Climate Project Initiative
1.5.6 Best Digital Human-centric / Social Diversity / Equality Initiative [NEW]
1.5.7 Best Know Your Customer (KYC) or Anti-Money Laundering (AML) Solution [NEW]
1.5.8 Other (*)

1.6: Payments
Digital Payments solutions, channels and services.

1.6.1 Best Payments Initiative (Payments App & Transaction Processing, PSD2 & SCA Digital Initiative, Payments Processing Project) [NEW]
1.6.2 Best Instant Payments Solution Initiative (Real-Time Payments, P2P Payments, Merchant Payments) [NEW]
1.6.3 Best Account-to-Account Payments Solution (Bank Transfers, Cross-Border Transfers) [NEW]
1.6.4 Peer-to-Peer Payment Channels Service (Mobile Wallets, Social Media Payments, BNPL Services, Online Checkout Integration) [NEW]
1.6.5 Other (*)

1.7: Customer-First Enhanced Services
Innovative front-end projects and effective go-to-market solutions.

1.7.1 Best CRM / Data Analytics / Customer-Profiling / AI-driven Initiative
1.7.2 Best CX / Customer Loyalty / Gen AI Digital Marketing & Social Media Initiative [NEW]
1.7.3 Other (*)

1.8: Process & Technology
Innovative interventions and high-tech upgrades enhancing business process models.

1.8.1 Best Core Banking System EnhancementProject
1.8.2 Best Cloud Computing / Data Center Project
1.8.3 Best Cyber-threat Protection and Cyber-Security AI-driven Project
1.8.4 Best Gen AI Digital Transformation Initiative
1.8.5 Best Business & Robotic Process Automation / Agile Development Project
1.8.6 Other (*)

1.9: Ecosystem
Innovative empowering and extending entrepreneurial

functional connectivity.

1.9.1 Best API Project
1.9.2 Best Fintech Solution
1.9.3 Best Digital Platform
1.9.4 Best Embedded Finance & BaaS Digital Solution
1.9.5 Best Monitoring & Optimization Tools Solution [NEW]
1.9.6 Other (*)

Grand Awards
• Digital Bank of the Υear
• Neo-bank or Fintech of the Υear
• Digital Banking Provider of the Υear

(*): Στην Κατηγορία“Other” της κάθε Ενότητας υποβάλλονται υποψηφιότητες, οι οποίες δεν μπορούν να ενταχθούν σε καμία από τις ήδη υπάρχουσες Κατηγορίες των βραβείων. Οι υποψηφιότητες που υποβάλλονται σε αυτή την Κατηγορία ελέγχονται από τον Πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής του συγκεκριμένου πυλώνα, ο οποίος αποφασίζει αν θα ταξινομηθούν σε υπάρχουσες (εννοιολογικά κοντινές κατηγορίες) ή θα δημιουργηθούν νέες κατηγορίες όπου και θα ενταχθούν. Η δημιουργία μια νέας τέτοιας κατηγορίας, καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησής της, είναι εξ’ ολοκλήρου υπό την εποπτεία του Προέδρου της αρμόδιας Κριτικής Επιτροπής. Η εταιρεία που υποβάλλει την υποψηφιότητα στην ενότητα “Other” δεν έχει το δικαίωμα επιλογής δημιουργίας νέας κατηγορίας ή ένταξης της υποψηφιότητάς της στις ήδη υπάρχουσες. Την τελική απόφαση για αυτό αναλαμβάνει και επικυρώνει ο Πρόεδρος του συγκεκριμένου πυλώνα.

Pillar #2: Digital Insurance

2.1: Digitalized Insurance Products
Innovative digital products from conceptualization to design and launch.

2.1.1 Best Digital Initiative for Life Products
2.1.2 Best Digital Initiative for Automotive Product
2.1.3 Best Digital Initiative for Pension Products
2.1.4 Best energy Property/ESG-driven Digital Product Launch (Best Green/Climate Project Initiative) [NEW]
2.1.5 Best Digital Initiative for Consumer / Corporate Investment Products
2.1.6 Best Digital Wallet / Financial Performance Initiative [NEW]
2.1.7 Other (*)

2.2: Digital Presence
Innovative systems & effective digital presence projects and services.

2.2.1 Best Insurance Portal
2.2.2 Best Mobile App
2.2.3 Best Use of AI-driven Technology for Claims & Automated Underwriting [NEW]
2.2.4 Best Paperless Digital Initiative
2.2.5 Other (*)

2.3: Cyber-Resilience, ESG, Risk & Regulatory Compliance
Innovative systems, platforms, and services improving Regulated & Sustainable development.

2.3.1 Best Green / ESG Initiative
2.3.2 Best ESG / Cyber-Resilience Reporting Initiative [NEW]
2.3.3 Best Risk, Cyber-Risk, Compliance, Data Privacy (DORA, NIS/2) / Regtech Digital Initiative [NEW]
2.3.4 Best AI-driven Analytics Digital Management
2.3.5 Best Digital Initiative on Insurance Awareness to People [NEW]
2.3.6 Best Human-centric / Social Diversity / Equality Digital Initiative [NEW]
2.3.7 Best Know Your Customer (KYC) or Anti-Money Laundering (AML) Solution [NEW]
2.3.8 Other (*)

2.4: Customer First Enhanced Services
Innovative front-end projects and effective go-to-market solutions.

2.4.1 Best CRM / Data Analytics / Customer-Profiling AI-driven Initiative
2.4.2 Best CX / Customer Loyalty / Gen AI Digital Marketing Initiative
2.4.3 Best new-gen Digital Payments Processing Project [NEW]
2.4.4 Other (*)

2.5: Process, Technology & Embedded Services
Innovative interventions and high-tech upgrading enhancing business process models

2.5.1 Best Core System Project
2.5.2 Best Cloud Computing / Data Center Project
2.5.3 Best Cyber-threat Protection and Cyber-Security Project
2.5.4 Best Digital Transformation Initiative
2.5.5 Best Operations / Business Process / Agile Development Project
2.5.6 Other (*)

2.6: Ecosystem
Innovative interventions and high-tech upgrading enhancing business process models

2.6.1 Best API Project
2.6.2 Best Insurtech Solution
2.6.3 Best Digital Platform
2.6.4 Best Monitoring & Optimization Tools Solution
2.6.5 Other (*)

Grand Awards
• Digital Insurance Company of the Υear
• Insurtech of the Υear
• Digital Insurance Provider of the Υear

(*): Στην Κατηγορία “Other” της κάθε Ενότητας υποβάλλονται υποψηφιότητες, οι οποίες δεν μπορούν να ενταχθούν σε καμία από τις ήδη υπάρχουσες Κατηγορίες των βραβείων. Οι υποψηφιότητες που υποβάλλονται σε αυτή την Κατηγορία ελέγχονται από τον Πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής του συγκεκριμένου πυλώνα, ο οποίος αποφασίζει αν θα ταξινομηθούν σε υπάρχουσες (εννοιολογικά κοντινές κατηγορίες) ή θα δημιουργηθούν νέες κατηγορίες όπου και θα ενταχθούν. Η δημιουργία μια νέας τέτοιας κατηγορίας, καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησής της, είναι εξ’ ολοκλήρου υπό την εποπτεία του Προέδρου της αρμόδιας Κριτικής Επιτροπής. Η εταιρεία που υποβάλλει την υποψηφιότητα στην ενότητα “Other” δεν έχει το δικαίωμα επιλογής δημιουργίας νέας κατηγορίας ή ένταξης της υποψηφιότητάς της στις ήδη υπάρχουσες. Την τελική απόφαση για αυτό αναλαμβάνει και επικυρώνει ο Πρόεδρος του συγκεκριμένου πυλώνα.

Βραβεύσεις / Διακρίσεις

Platinum Award
Απονέμεται στην υποψηφιότητα η οποία συγκέντρωσε την υψηλότερη Βαθμολογία από την αρμόδια Κριτική Επιτροπή, ανάμεσα στο σύνολο των νικητών στον συγκεκριμένο Πυλώνα.

Gold – Silver – Bronze Βραβεία
Από τη βαθμολογία της Κριτικής Επιτροπής αναδεικνύονται Gold, Silver ή/και Bronze βραβεία. Είναι πιθανό να δοθούν περισσότερα από τρία βραβεία σε κατηγορία βράβευσης, όπου υπάρχουν ισοβαθμίες μεταξύ υποψηφιοτήτων, ή λιγότερα από τρία βραβεία σε κατηγορία βράβευσης, όπου οι υποψηφιότητες δεν συγκεντρώνουν την απαιτούμενη βαθμολογία

Gold (Χρυσό): Η μια υποψηφιότητα που συγκεντρώνει την υψηλότερη βαθμολογία της κατηγορίας και βρίσκεται πάνω από το γενικό μέσο όρο. Εφόσον υπάρξει ισοβαθμία, δύνανται να δοθούν ισάριθμα Gold.

Silver (Αργυρό): Η/Οι υποψηφιότητα/ες που συγκεντρώνουν τις αμέσως επόμενες βαθμολογίες ανά κατηγορία)

Bronze (Χάλκινο): Η/Οι υποψηφιότητα/ες που συγκεντρώνουν βαθμολογία πάνω από το όριο βράβευσης όπως αυτός ορίζεται από το μέσο όρο του συνόλου των βαθμολογιών).

Για να δοθεί η τριπλή κατηγοριοποίηση Gold, Silver, Bronze θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις (4) υποψηφιότητες στην ίδια κατηγορία. Σε περίπτωση που αυτό δεν συμβεί, τότε η συγκεκριμένη κατηγορία ενοποιείται /συγχωνεύεται με άλλη μέσα στην ίδια ενότητα.

Κορυφαία Βραβεία

Pillar #1: Digital Banking
• Digital Bank of the Υear
• Neo-bank or Fintech of the Υear
• Digital Banking Provider of the Υear

Pillar #2: Digital Insurance
• Digital Insurance Company of the Υear
• Insurtech of the Υear
• Digital Insurance Provider of the Υear

Ο τίτλος απονέμεται, άνευ υποψηφιότητας με βάση τη συνολική αξιολόγηση όλων των επιμέρους υποψηφιοτήτων κάθε συμμετέχουσας εταιρείας στον πυλώνα 1 & 2. Πιο συγκεκριμένα: το Platinum βραβείο λαμβάνει 10 πόντους, Gold βραβείο λαμβάνει 7 πόντους, το Silver βραβείο 3 πόντους και τοBronze βραβείο 1 πόντο

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για την συμμετοχή στα παραπάνω Κορυφαία Βραβεία λαμβάνεται υπόψη η Εταιρεία η οποία υποβάλει την υποψηφιότητα.